tisdag 7 februari 2012

Ying & Yang, Sol & Måne...



 Solen står för det maskulina, medan månen står för det feminina. Ying och Yang…
månen är också en del av det som finns gömt under ytan. Så de som påverkas starkt av månen, sägs det har saker som är obearbetade inom sig.

Jag vet inte om detta verkligen stämmer, men jag vet att månen väcker en hel del känslor inom mig i perioder...







 
 Det är fantastiska färger på himlen vid solnedgången, då det är så kallt som det är nu.
Och när man tittar ut genom fönstret och ser detta så kan man inte låta bli att ta bilder. 
Sen är det ju fullmåne och då måste jag ju bara ut och fotografera.
Och nu har jag äntligen fått upp värme  efter dessa två fotostunder ute för att fånga Ying och Yang.









4 kommentarer:

  1. Vackra bilder... gillar dina månbilder. Stod själv ute en stund nu i kväll och bara tog in månen. Ja, liksom det silvervita ljuset... ungefär som när man vänder ansiktet mot solen på våren. Frågan är om man är mångalen då :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Trevliga bilder Sofia...fastnade lite x-tra mycket för den första månbilden.
    Var faktiskt själv ute härom kvällen och förevigade fullmånen...hade tänkt att använda de bilderna till ett kommande montage.

    Vh

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder :) och vilka himmelsbilder Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Vilka fantastiska bilder! Intressant teori om månen, det förklarar kanske varför jag inte påverkas av den, medan jag känner många som gör det ;)
    Ha en fortsatt fin vecka :)

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg. Skriv gärna ditt namn i kommentaren så jag vet vem som har hälsat på mig.