måndag 9 januari 2012

Svart ska vara svart...




Nu skulle jag ju inte fota så mycket monokromt ( svart/vitt) men vad gör man när en svart hund ligger i en grå soffa med vit vägg bakom? Vyn bara skriker: fota mig i monokromt. För de som har fotograferat svarta hundar vet hur lätt det är att konturer och skuggor bara smälter ihop ganska lätt och jag som inte är någon stor fan av redigering tycker att det passar mig bättre så här, Och mina funderingar på att övervåningen med snedtak och ett stort panoramafönster skulle passa bra att fotografera i fick jag ett svar på. Vill helst fotografera i naturligt ljus och här använde jag mig endast av ljuset från fönstret.







Fast egentligen så var det bara sonens föreställning för mig med dockteatern jag skulle fotografera... 

/ Pella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg. Skriv gärna ditt namn i kommentaren så jag vet vem som har hälsat på mig.