torsdag 5 januari 2012

Vatten...



I dag blev det lite experimenterande.
Ville testa lite att fotografera rörelse så jag använde mig av vatten i rörelse. Och jag är helt novis på detta.
Använde 50 mm-objektivet. Slutartiden på 1/400 ISO 400 Bländare f 5,6.
Riggade upp kameran på stativ.  Ingen blixt utan en lampa.
Sonen undrade varför jag gav ifrån mig små glädjetjut nere i köket, men förstod när han fick se bilderna och  tyckte att det var ascoolt! :)



Sen kunde jag inte låta bli att testa lite effekter...



Ni kanske har ett förslag på någon annan rörelse som jag ska testa att fotografera?
För vad är det man säger?.. övning ger färdighet :)

Ha det gott!
Pella

2 kommentarer:

  1. haha, sådär håller min make också på. Men man undrar inte längre vad han pysslar med. Allt för konsten :-)Droppar ÄR vackert!

    Be sonen blåsa med en hårförn mot en skir gardin eller några textilband och fånga vinden, snarare stormen, vet ja! Önskar dig en fin trettonhelg!

    Kramar Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  2. Häftigt :) helt makalöst vad man kan göra med rätt grejer :) eld kan ju vara häftigt kanske? (fast jag vet inte hur de kan bli) Kram Suss

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg. Skriv gärna ditt namn i kommentaren så jag vet vem som har hälsat på mig.