måndag 19 december 2011

Bukowskis...

Dovima with elephants, evening dress by Dior, Cirque D'hiver, Paris. 
Fotgraferad ur katalogen



Mannen kom hem med den senaste auktionskatalogen från Bukowskis, som jag fick av en bekant. Han vet att jag fotograferar och tyckte att jag skulle ha denna katalogen.
I katalogen fanns det fotografier som sålts på auktionen.
Han hade visat Roland detta fotografi ovan taget av amerikanen Richard Avedon.
Avedon född 15 maj 1923 och död 1 oktober 2004 var modefotograf för Harpers Bazaar och Vogue och blev även känd för porträttbilder på presidenter, författare, skådespelare och andra kändisar Bilden ovan är tagen 1955 och är ett silvergelatinfotografi. Den heter "Dovima with elephants, evening dress by Dior, Cirque D'hiver, Paris"

Och sen lade han till att den såldes på Bukowskis för........ 
3 miljoner kronor! :))

Men sen är den ju helt fantastisk också!

1 kommentar:

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg. Skriv gärna ditt namn i kommentaren så jag vet vem som har hälsat på mig.